Saturday, March 3, 2012

Manusia Biasa~~

Manusia biasa.. ya.. itu aku,... aku hanya manusia biasa...
ya... betol.. HANYA MANUSIA BIASA... manusia biasa yg ade waktu khilafnya...
manusia biasa yang punya perasaan, dan yang punya emosi..
Namun...
Aku tahu itu lumrah... Aku terima... syukur Alhamdulillah... syukur ya Allah...
ape yg terjadi pada aku sejak sebulan lalu itu aku anggap dugaan.. dugaan yg telah Engkau tetapkan untuk aku...
Dugaan untuk melihat betapa teguh hati aku mampu berdiri dan terus berdiri.. meski terkadang aku tersimpuh, terjatuh dan tersadung... tp aku tahu itu menjadi kan aku lebih kuat, menjadikan aku lebih sabar, dan menyedarkan aku hakikat sebenar, dan membuat aku berfikir sejenak di mana khilafku, dimana kekurangan ku dan dimana kesilapan aku... insyaAllah.. kini aku redha dgn apa yg trjadi... hati makin mampu menerima ape yg jadi sedikit demi sedikit... aku mencuba dan ia menunjukkn hasil atas usaha itu...






The past cannot see me but the future is listening to me... so i need to get up.. be the better...


Maafkn aku kawan-kawan.. andai ade khilaf ku yg buat kamu lakukan begitu terhadap ku... maafkan aku kawan2... saat kau lakukan itu, aku beremosi.. aku cuba berdiri tapi aku tersadung dgn emosi.. emosi ade mempengaruhi aku sejenak ketika itu.. aku tahu.. itu dugaan buat ku melalui mu kawan ku... cuma aku berharap ia tidak akan pernah berulang lg.. kerana aku sudah sedia membuka hati untuk redha dgn hal yg terjadi... insyaAllah.. Sesungguhnya hanya Allah yang Maha Mengetahui apa yang telah terjadi, sedang terjadi dan bakal terjadi tersurat mahupun yang tersirat.. 


 i will try to be "husnuzon" even after what happened and what u did to me.. thanks for give me these memories..
it teach me something GREAT instead of something bad on hurt feeling..






as reminder to myself and might be to readers...

♥ When Allah tests you, it is never to destroy you.. when HE removes something in your possession, it is (only) in order to empty your hands, for an even greater gift!  ~ Ibn al-Qayyim ~







No comments: