Saturday, September 22, 2012

Al-Kisah di dalam LRT

Bismillah..
Assalamualaikum..

Hari ni.... eh silap... sekarang da pukul 1 pagi so semalam la... =p
Semalam... kira2 pukul 6 petang, saya dan adik serta mak lang saya rancang nak pegi keluar.. destinasi tak jauh, cuma JJ wangsa maju je... walau pun hujan lebat, redah la jugak nak ke sana semata2 nak minum cool blog.. lagi pon mak lang belanja makan.. hew hew.. terima kasih mak lang!
Mama cuma hantar dekat LRT setiawangsa je sebab mak lang da tunggu kat LRT setiawangsa.. so dari Setiawangsa, kami naik LRT ke Wangsa maju... Masa beli tiket dan tunggu tren, badan rasa ok je..
 Masa masuk LRT pon rasa ok lagi.. steady je berdiri sebab LRT ramai orang... Tengah berborak dengan adik dan maklang, tetiba terkeluar dari mulut ni "deqno, pegang payung jap.. pening" ... waktu tu rasa sesak nafas...tetiba sedar2 da atas kerusi dalam LRT... Adik cakap, saya pengsan.. Mula2 die ingat saya nak bersandar dekat pintu LRT tu, tapi tiba2 saya tiba2 rebah ke arah seorang lelaki cina.. *sangat malu bila tahu*... lepas tu ramai yang tolong alihkan kata adik, seorang amoi ni kasi saya duduk.. lepas tu adik kata saya muntah then saya pengsan balik.. lepas tu saya bangun balik n muntah.. * malu again*... Masa tu, ada seorang amoi bagi adik tisu, dan ada lagi seorang amoi bagi plastik sebab dia takut muntah lagi banyak (mungkin)... adik dan mak lang agak panik... selamat lah adik pernah ada pengalaman bantu saya pengsan sebelum ni.. mak lang paling panik... owh ya ada jugak seorang amoi ni nak bagi ubat untuk saya sapu (minyak angin kot)... masa da kali kedua muntah tu, saya da separuh sedar, so adik tanya, nak balik or tak... saya yang bersemangat nak minum cool blog tu, terus cakap, nak pergi juga JJ.. see betapa degil nya seorang yang bernama lin ni.. =p
Adik nak telefon mama suruh ambil kami tapi masa tu tak sempat sebab da sampai stesyen Wangsa Maju.. terus adik papah keluar... masa kat luar, saya duduk and rehat sekejap untuk ambil nafas dan reda kan tekanan darah.. lepas tu, bila da rasa ok.. terus bersemangat balik.. tapi bukan bersemangat nak balik rumah, bersemangat nak teruskan perjalanan ke JJ.. dan kami pon terus berjalan dari LRT Wangsa Maju ke JJ walaupon hujan lebat.. selamat ada payung... akhirnya dapat juga minum cool blog =) oh masa balik da takut nak naik LRT... sebab takut ternaik LRT yang sama.. tapi dah niat, kalau ternaik LRT yang sama, nak lap muntah sendiri sbb rasa bersalah.. tapi dapat LRT lain yang kosong... yess!! dapat tempat duduk.. Alhamdulillah =)

Adik dan maklang  =) terima kasih!

Semata2 nak mencari cool blog.. addict sgt... saya suka chocolate pearl lebih 

# oh ya,.. tujuan saya cerita ni ialah saya nak highlight beberapa point:

1) Terima Kasih dekat semua yang bantu masa kejadian.. Terutama amoi2 chinese.. yes! Chinese!!! see ni lah yang dikata kan semangat satu Malaysia.. tak gitu,.? tenkiu ahh amoi2 yang baik hati dan cantik... Terima kasih juga kat adik dan maklang!!

2) Maaf kepada cleaner LRT yang terpaksa lap muntah saya.. wuwuwu T_T

3) Maaf kalau sape2 yang naik LRT td ade terpijak muntah saya.. sebab time tu waktu LRT pack.. maklumlah orang baru balik keje) 

tapi Alhamdulillah... takde yang terkena muntah sebab masa nak muntah tu sempat meminta orang menjauh kan diri walaupun masa tu dalam keadaan separa sedar...  ye! separa sedar.... syukur Alhamdulillah... anyway thanks to all yang membantu dan maaf mak cik dan pakcik cleaner yg bekerja sebagai permbersih LRT... 

Muka tak bersalah.. (masa balik)

# euuuww ape ni cite pasal muntah.. haha sori yeee =)

Moral of the story: Jangan perasan diri da kuat dan sihat sgt semata2 nak mengelat appointment.... kan da jadi mcm ni.. oh ya..  masa pengsan tu, "dalam hati ni cuma teringat, oh aku da solat kan sebelum keluar tadi, ya Allah jangan la jadi teruk2 akibat kedegilan sendiri".. tak dpt nk gambar kan camne rasa pengsan tadi.. tetiba gelap and rasa sesak nafas... melayang je badan... Alhamdulillah sedar seperti sedia kala.

p/s: agak2 doktor marah tak sebab tinggal kan appointment dengan jangka masa yang lama again.. yes! AGAIN!!.. hehe =p last appointment --> setahun lepas.. kalo tak silap.. kad appointment ntah ke mana.. wuwu takut nya kena marah.. Maaf kepada mama dan seseorang yang selalu bawak pegi appointment sebab menyorokkan appointment dri hospital dgn alasan da ok... sila jangan marah saya lagi... hahaha padan muka sendiri kan? 

2 comments:

ciklaili said...

alhamdulillah pergi berteman. kalau sorang2 tu..tak taulah mcmmana.

psstt..jangan skip appointment dgn doktor tau.

elin.shazlin said...

huhu.. bru je pegi appointment... kne marah dengan doktor... Alhamdulillah anemia smakin ok.. nty ade lg appointment utk psg mesin holter kt badan.. untuk monitor jantung pulak slama dua mnggu... lepas ni da serik nak skip appointment da... hehe